søndag 21. desember 2014

Vintersolverv på Sjona

Stormen har passert og det er dønn stille

Vannet stiger - da er det fristende å ta en fisketur

Jeg har pakket meg godt inn og væpnet meg megd kamera. Solen treffer Elvasstinden.

Træna. Store dønninger, så det ser ut som om vannstanden er i høyeste laget der ute. Husøya synes ikke engang.

For et lys - solen er under Søstrene enda, men det lyser en oransje kule over

Nesøya. Det er friskt ut der ute

Sol på årets mørkeste dag. Rett sør for polarsirkelen - alle teorier stemmer.

Fiskeren.

Hestmannen var superfin i dag!

Solen mellom Botnkrona og Grytfoten

Ferga går og går

Det ser litt kaldt ut, men det var helt fin temperatur i luften

Bak Skjerdingen før den kommer fram mellom Tvillingan og den. 

Lovund soler seg også

Må jo passe ekkoloddet litt også 

Dette er utrolig stilig å kunne gjøre midtvinters! 

Sjona la seg heldigvis raskt etter stormen 

Uer på is. Vi fikk mye fin lange, uer og sei. Mmmm 

Tilbake på E-siden

Nå går det mot lysere tider 


På ivrig måkejakt mens vi sløyer. Ikke å anbefale å gå på sjøen nå Pus.