Lyst når en våkner og fint på kaia før båten går 7.25
Ut fra Tonnes har det blitt enda lysere - må en tur på dekk
Hestmannen strekker hals
Telnestinden og Blokktinden
Så krysses polarsirkelen - uten at vi må døpes i isvann
Rødøyløva
Gjennom Selsøyvik
Løva våkner
Ingen andre på dekk på denne tiden av året.
Friskt over Rødøyfjorden. Hvite fjell i Meløy. Må ta meg en tur en dag!
Solen kommer opp bak Sperstadtinden. Bare 10 min. igjen til kontoret.










