søndag 24. april 2022

Opp på isen til tåken kommer

Tidlig ute, for det var meldt skyer og tåke litt senere.

Et par gikk ut foran meg. Møtte dem i går, og vi tipset dem om Botntinden. Dit tenkte jeg meg og.

Ikke den veien i dag.

Går opp i dalen vi ofte kjører ned fra Middagstuva.

De ligger godt foran, og skal nå et fly. 

Litt slite fra i går, så svett i luggen.

Det viste seg å være Gunnar som gikk over der. 

Kult prosjekt Gunnar hadde – ned på vannet og over ryggen der mot Fykan. Møttes igjen nede. 

Tåka kom opp dalen bak meg, mye tidligere enn meldt. Ser den ligger i alle fjordene nordover.

Da kommer jeg ikke til å rekke Botntinden, og har ikke lyst til å suse rundt på breen alene i tåke, så det blir en lunsjpause under 1250.


Ryggen fra Middagstuva. 

Laaang cruising ned.

Tåken holdt seg i dalen

Deilig føre i dag og.



    Det kom og gikk litt på alle kanter, men sikten holdt seg god. Ble en pause til her.

    
    Det bygde bak der jeg kom fra, og i dalen der jeg skulle. Men bare lett. 

I etterpåklokskapens klare lys kunne det gått. På den annen side, så lånte jeg bort stavene mine til et par karer som fortalte at de måtte stoppe på isen, for der lå tåken tjukk nå. Ikke godt å vite alltid.